14 Donderdagen Esports
14 donderdagen lang word je ondergedompeld in een bad vol Esports met 6 bijeenkomsten voor en 8 na nieuwjaar. Start op donderdag 8 oktober 2020 en einde op donderdag 7 mei 2021 met de presentatie van de eindwerken. Een lesdag start om 14 u en eindigt om 21 u (en dus telkens filevrij naar en uit Brussel). Tussenin zijn er de nodige pauzes en staat er tussen 18 en 19 u een groeps- en netwerklunch op het menu.
Donderdag 8 oktober 2020
Esports History & Evolution
Donderdag 15 oktober 2020
DreamHack Rotterdam 2020
Donderdag 22 oktober 2020
Esports Intelligence
Donderdag 12 november 2020
Esports Players, Agents & Federations
Donderdag 26 november 2020
Esports Business
Donderdag 10 december 2020
Esports Marketing
Donderdag 7 januari 2021
Esports Sponsorships
Donderdag 21 januari 2021
Esports Industry
Donderdag 4 februari 2021
Esports Consultancy
Donderdag 25 februari 2021
Esports Belgium & The Netherlands
Donderdag 11 maart 2021
Esports Social
Donderdag 25 maart 2021
Esports Legal
Donderdag 22 april 2021
Esports Football
Donderdag 6 mei 2021
Presentaties eindwerken
Graduation Ceremony
Vrijdag 28 mei 2021 (o.v.)
Graduation Ceremony “Expert Class Esports”
Expert Class in de Pers
Wie is Jos Verschueren, de programma-directeur?
De EXCESM is opgebouwd op basis van 5 belangrijke pijlers rond Esports. De geschiedenis, de data, de events, de marketing en de impact op de samenleving.
1. De geschiedenis: ook al is voor vele mensen Esports een vrij nieuw begrip, het bestaat al tientallen jaren. We geven een overzicht van hoe Esports ontstond en begon en waar we vandaag staan.
2. De data: anno 2020 worden gegevens steeds belangrijker en dat is in Esports niet anders. Nog meer dan in andere sectoren spelen data een zeer belangrijke rol in deze niche. Het zijn immers deze data die Esports een extra dimensie geven.
3. De events: evenementen zijn uitgegroeid tot het uithangbord van Esports. Grote voetbalstadia en andere venues die zich tot de nok vullen met fans om ‘League of Legends’-finales te bekijken of beurzen in steden als Rotterdam en Keulen, het hoort er allemaal bij. Een uiteenzetting over 1 van de grootste Esports- en gamingbeurzen van het moment en een live bezoek aan een beurs maken deel uit van het programma van onze Expert Class.
4. De marketing: net zoals in elke andere sector speelt marketing een grote, zeg maar beslissende rol. Aan de hand van enkele specifieke voorbeelden kijken we binnen in de wereld van Esports-marketing. Onder andere city marketing via Esports en sponsorships in een Esports-omgeving komen uitgebreid aan bod.
5. De impact op de samenleving: de maatschappelijke impact van Esports wordt groter en groter. Hoe gaan ouders om met het groeiende succes van games als ‘Fortnite’ en ‘Call of Duty’? Hebben games ook een positieve invloed op onze maatschappij? En wat kan Virtual Reality en Artificial Intelligence ons nog bieden in de toekomst ver buiten de gaming industry?